معرفی موسسه صدای حکیم

موسسه آموزشی و پژوهشی صدای حکیم، با مجوز از سازمان فنی و حرفه ای و تفاهم‌نامه با دانشگاه‌هایی مثل: دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و همین‌طور دانشگاه آزاد و با ۷۰ نفراساتید و کارمند درحوزه های آموزش، پژوهش، اشتغال و کارآفرینی فعالیت دارد. در این موسسه چهار معاونت مهم و چند بخش وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

*معاونت‌ها

الف. معاونت آموزش
ب. معاونت پژوهش
ج. معاونت کارآفرینی و اشتغال
د. معاونت محتوا و رسانه

الف. معاونت آموزش 
در معاونت آموزش، حدود هفتاد دوره و کارگاه آموزشی در بخش آموزش‌های سلامت جسم و سلامت روان برگزار و حدود صد عنوان دیگر در برنامه قرار دارد. درآموزش‌های سلامت جسم مبتنی بر طب سنتی ایران، دوره هایی مثل: طب سنتی در سطوح مختلف آن (مقدماتی تا پیشرفته)، مزاج شناسی کاربردی، تربیت مربی و مدرس طب سنتی، شناخت مفردات و گیاهان دارویی بر اساس مخزن الادویه و همین‌طور دوره الشامل، دوره کیمیا و دوره های مشابه دیگری برگزار شده‌است و حدود سی دوره دیگر در برنامه اجرا قرار دارد.
 در حوزه روانشناسی هم  دوره‌های آموزشی مثل: مهارت‌های ده‌گانه، شناخت، پیشگیری و درمان اختلالات شایع مثل: اضطراب و افسردگی و…. برگزار می‌شود.
موسسه صدای حکیم در بخش آموزش از سال ۹۹تا بحال ۲۵۰۰۰دانشجو تربیت نموده و به آن‌ها مدرک معتبر اعطا کرده است.

ب. معاونت پژوهش  
در حوزه معاونت پژوهشی، در دو بخش تالیف دانش‌نامه‌ها و دایره المعارف‌ها، کتاب‌های کاربردی و بخش مقالات پژوهشی کاربردی که در دستور کار قرار دارد.
‌*دانش‌نامه گیاهان دارویی: پژوهشی که در آن خواص و کاربرد همه گیاهان دارویی از منظر طب سنتی و طب مطالعات رایج بررسی می‌شود.
دانش‌نامه مجربات: همه نسخ مجرب را در همه منابع طب سنتی  بر دو اساس بیماری‌ها، مفردات و گیاهان استخراج می‌کند، در دست پژوهش قرار دارد.
دانش‌نامه سلامت خانواده: هر آنچه در یک خانواده برای سلامت لازم است، از جمله مفردات، غذاها (خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی) که مصرف می‌شود. هم‌چنین سایر موارد مربوط به پیشگیری و درمان از جمله: مسائل روحی و روانی، خواب و بیداری، ورزش و مواردی از این است که در این دانشنامه مورد پژوهش قرار گرفته است.
دانش‌نامه مزاج کاربردی: همه مولفه‌های کاربردی مزاج زندگی، مثل: نقش و رابطه مزاج در انتخاب همسر، تربیت فرزند، تنظیم روابط زناشویی، و انتخاب الگوی تغذیه و موارد دیگر در دستور پژوهش قرار دارد.
دانش‌نامه روایات طبی:  در آن جمع‌آوری و پژوهش همه روایات حوزه سلامت را بررسی می‌کند، هم از منظر سندی و هم از منظر محتوایی در دستور کار قرار دارد.

* کتاب‌هایی هم که در معاونت پژوهشی در حال پژوهش است مثل:
کتاب تغذیه دانش آموزان و کنکوری‌ها، کتاب مقدمات ورود به علم شریف طب( کتاب مبانی طب، کتاب اصول و حفظ سلامت)، طب به زبان کودکان، طب به زبان اینوگرافیک و مواردی کاربردی دیگر.

* گروه مقالات پژوهشی زیر مجموعه دیگری از معاونت پژوهشی است که در حدود ۴۰۰ عنوان بیماری و ۲۵۰ عنوان مفرده و گیاهان دارویی، در غالب مقالات علمی و پژوهشی حدود ۴۰۰ نفر از پژوهش‌گران مشغول به فعالیت هستند.

 مجموعا در بخش‌های مختلف معاونت پژوهشی حدود ۶۰۰ نفر از پژو هشگران مشغول فعالیت‌های پژوهشی هستند.

ج: معاونت رسانه و محتوا 
در بخش رسانه و محتوا دو سایت در حال اطلاع رسانی است، سایت صدای حکیم، که همه آموزش‌‌ها، پژوهش‌ها و هم مجله صدای حکیم قرار دارد که در بخش مجله آن مقالات برای عموم مردم در حوزه ‌های مختلف بیماری‌ها و حفظ سلامت، نگارش و تدوین می‌شود. در مجله تخصصی طبیب نیز  محتواهایی متنی، محتواهای صوتی به شکل پادکست‌ها‌ وهمین‌طور محتواهای ویدئویی به شکل ویدئوکست‌ها و موارد مشابه در دستور کار و اجرا قرار دارد. در این معاون حدود ۱۰۰ پژوهشگر مشغول محتوای کاربردی هستند.

د: معاونت کارآفرینی و اشتغال  
این معاونت بیشتر به برگزاری دوره‌هایی که جنبه اشتغال زایی دارند می‌پردازد مثل:

دوره‌های ماساژ، همه انواع ماساژها و اعطای مدرک ماساژ از سازمان فنی و حرفه‌ای
دوره‌های گیاهان دارویی و دوره‌های مرتبط با آن مثل: دوره‌های اسانس‌گیری، روغن‌گیری، گیاهان دارویی، عطارشو، ساخت لوازم محصولات آرایشی و بهداشتی با رویکرد گیاهی و ارگانیک برگزار می‌شود.

*بخش‌ها
الف: پرسش‌نامه‌های مزاج
ب: مشاوره درمان
ج:  فروشگاه

الف: پرسش‌نامه‌های مزاج
 در این بخش حدود ۳۰ پرسش‌نامه برای اندام‌های مختلف و اصول حفظ سلامت و همچنین سوءمزاج‌ها طراحی شده است که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت و تکمیل یک یا چند پرسش‌نامه، مزاج خود و اندام‌ها و سبک‌زندگی خود را شناخته و متناسب پاسخ آن‌ها تدابیر مورد نظر شامل توصیه‌ها و پرهیزات غذایی و غیرغذایی خود را دریافت و در صورت لزوم با مشاوره یا متخصص ارتباط بگیرند.

ب: بخش مشاوره و درمان
در این بخش با هماهنگی متخصصین طب سنتی در شهرهای مختلف کشور، مشاوره و درمان به‌صورت آنلاین و راه‌اندازی شده تا افراد بتوانند با مراجعه به سایت و انتخاب متخصص دلخواه، کار درمان خود را پیگیری کنند.

ج: فروشگاه
 در فروشگاه حدود ۵۰۰ قلم از محصولات ارگانیک که یا خود موسسه تولید کننده و عرضه کننده هست و یا از تامین‌کننده‌های اصلی و داخلی با کمترین قیمت تهیه و عرضه می‌نماید.
همین‌طور درصدد اعطای نمایندگی به افراد فعال در سطح کشور است و البته از قبل آن‌ها را فروشنده‌های حرفه‌ای توانمند می‌کند تا هم درآمدزایی داشته باشند و هم محصولات سالم و ارگانیک را  به دست مردم برسانند.

مجله طبیب مگ

درموسسه آموزشی و پژوهشی صدای حکیم، بخش معاونت رسانه و محتوا سایت مجله تخصصی طبیب از سال ۱۴۰۰ درحال اطلاع رسانی است.
مقالات برای عموم مردم در حوزه‌های مختلف بیماری‌ها و حفظ سلامت، نگارش و تدوین می‌شود. در مجله تخصصی طبیب نیز  محتواهایی متنی، محتواهای صوتی به شکل پادکست‌ها‌ وهمین‌طور محتواهای ویدئویی به شکل ویدئوکست‌ها و بخش آموزش آشپزی طبی در دستور کار و اجرا قرار دارد. در این معاونث حدود ۱۰۰ پژوهشگر مشغول تولید محتوای کاربردی هستند.

مجله طبیب
مجله طبیب در سه بخش اصلی در حال فعالیت می‌باشد که بتواند به هدف اصلی و ارزشمند خود راه یابد؛ این بخش‌ها شامل:
الف: بخش تولید محتوای متنی؛
ب: بخش تولید پادکست؛
ج:  بخش تولید ویدئو‌کست‌های آموزش آشپزی طبی.

الف: بخش تولید محتوای متنی
این تیم در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰با تعداد محدودی نویسنده فعالیت خود را برای تولید محتواهای متنی در زمینه پیشگیری، درمان و اصلاح سبک زندگی سالم آغاز کرد. با طراحی و راه اندازی سایت مجله طبیب، انتشار محتواهای متنی در این مجله برای ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم صورت گرفت.
با تلاش شبانه روزی و جذب نیروهای تخصصی در زمینه‌های مختلف و نظارت مدیر ارشد، مدیر تولید محتوا و مدیر سایت، دستیاران، ۳۶ نویسنده در سطوح مختلف تحصیلی، کارشناس نظارت علمی، کارشناس نظارت طبی و ویراستار جهت نگارش صحیح مطالب و اطلاعات مشغول فعالیت هستند.
در طی این مدت فعالیت تیم تولید محتوا مجله طبیب ۲۰۰ مقاله ارزنده در زمینه‌های:
*شناخت بیماری و درمان آن؛
* معرفی گیاهان دارویی؛
*تاسب اندام و زیبایی؛
*تدابیر سالمندان؛
*تدابیر مادران باردار و زنان شیرده؛
*تدابیر کودکان و اطفال؛
* سبک زندگی سالم؛
*مبانی طب.
را در قالب محتوا متنی تولید و در سایت منتشر کرده‌است.

ب: بخش تولید پادکست؛
دومین بخشی که در مجله طبیب راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند؛ گروه تولید پادکست می‌باشدکه تحت نظر مدیران و کارشناس متخصص در حال تولید پادکست مقالات با موضوعات مختلف منتشر شده‌است. این گروه، مقالات را به زبان رادیویی و محاوره به صوت تبدیل نموده و در جهت  انتقال آسان اطلاعات، برای افرادی که نمی‌توانند به مطالعه محتواهای متنی بپردازند.
 مجله طبیب در هر شرایط و در همه حال به فکر انتقال اطلاعات صحیح و به موقع به کاربران برای هدایت درست آن‌ها در مسیر سلامتی است.

ج:  بخش تولید ویدئو‌کست‌های آموزش آشپزی طبی
مجله طبیب در حال افتتاح یک بخش از ویدئو‌کست‌های آموزشی آشپزی طبی می‌باشد. تولید این ویدئوکست ها در طبیعت با توجه به دستور غذاهای (آش، خورشت، پلو…) که در میان اجداد و پیشنیان ما رواج داشته است و به دست فراموشی سپرده شده است، نوشیدنی‌ها، سکنجنبین، سرکه، مربا، اسموتی‌های مختلف پخت انواع نان، شیرینی می پردازد.

شعار مجله طبیب
شعار مجله طبیب هدیه سلامتی برای تمام ایرانیان است.

هدف مجله طبیب
مجله طبیب این مجله اینترنتی در بستر وب در حوزه سلامت جسم و روان با تولید مقالات متنی و تصویری برای بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ عموم مردم بر اساس منابع علمی دقیق و درست سر از پا نمی‌شناسد و روزو شب ندارد. این تیم با کوهی از ایده های ناب و خلاق در تلاش است برای حفظ سلامت شما و سرافرازی ایران عزیزمان.